top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תdor segal

עשר סיבות ללמוד ספרדית

עודכן: 9 באוק׳ 2021

אם תמיד רציתם ללמוד שפה נוספת אבל אף פעם לא הצלחתם להחליט באיזה שפה לבחור אז הפוסט הבא הוא בשביכלם. אספתי עבורכם 10 סיבות מעולות למה ללמוד דווקא ספרדית, אז בואו נתחיל!

סיבה מספר 1- השפה השנייה הכי מדוברת בעולם כשפת אם


האם ידעתם שספרדית היא השפה השנייה הכי מדוברת בעולם בתור שפת אם? זאת אומרת שמיד אחרי סינית, לספרדית יש הכי הרבה דוברים שזוהי שפת האם שלהם. למעשה כיום יש כ 500,000,000 דוברי ספרדית כשפת אם בעולם לעומת אנגלית למשל שאותה מדברים 450,000,000 אנשים בתור שפת אם.

סך הכל ההערכות הן שבעולם כיום ישנם כ 586,000,000 דוברי ספרדית וזה כמובן הופך אותה לאחת השפות הכי שימושיות שיש.


סיבה מספר 2- אחת השפות הכי קלות בעולם


אני אסביר לכם למה דווקא ספרדית היא כנראה השפה הכי קלה ללמידה עבור ישראלים. בתור התחלה, אני אישית למדתי כבר 6 שפות שונות ובחוויה האישית שלי ספרדית הייתה השפה הכי קלה בפער גדול ובזכות זה הגעתי מאוד מהר לרמה שבה אני שולט בשפה. אז מה בעצם הסיבות לזה שספרדית היא שפה קלה?

האלפבית הספרדי הוא הכי פשוט שיכול להיות, זאת אומרת שכותבים את המילים בדיוק כמו שאומרים אותן, אין חוכמות כמו באנגלית, צרפתית ואפילו בעברית, כל האותיות כתובות ולמעשה כל התלמידים שלי מצליחים לקרוא בספרדית באופן כמעט מושלם החל מהשיעור השני. העובדה שהכתב כל כך נוח הופך את כל הלמידה לקלה יותר.

סיבה נוספת היא שמבחינה פונטית (צלילית) ספרדית היא מאוד קרובה לעברית ומלבד ה "ר" הספרדית המפורסמת, כל הצלילים בספרדית קיימים גם בעברית ולכן בתור דוברי עברית יהיה לכם קל מאוד לדבר ולהבין ספרדית משלב מוקדם בלמידה.


סיבה מספר 3- פותח בפניכם עולם שלם של סרטים, שירים וסדרות


תחשבו על השיר הזה שלא יוצא לכם מהראש או על הסדרה הזאת שאתם מכורים אליה בנטפליקס, זה לא יהיה נחמד סוף סוף להבין מה אומרים שם? זה לא סוד שספרדית היא אחת השפות עם הכי הרבה נוכחות בעולם המוזיקה ותעשיית הקולנוע וזה אחד הדברים שיכולים לעזור לכם הכי הרבה בתהליך הלמידה וגם בשביל ליהנות ממה שלמדתם תוך כדי. ללמוד שפה באמצעות שירים, סרטים, סיפורים וכו' זה אחד הדברים המהנים והיעילים שיש. רק תחשבו על זה שתוכלו לראות La casa de papel בלי תרגום ולהבין בדיוק מה הם אומרים! או לקרוא את גבריאל גרסיה מארקס בשפה המקורית! מניסיון אישי זאת חוויה אחרת לגמרי וזה כיף גדול.


סיבה מספר 4- ספרדית תשפר את האנגלית שלכם


זאת כנראה עובדה שעדיין לא יצא לכם לחשוב עליה אבל המציאות היא שחלק עצום מהמילים בספרדית דומות מאוד למילים באנגלית וחלק מהן אפילו זהות בכתיב שלהן! בתור דוגמה קטנה אני אגלה לכם ש: - כמעט כל המילים באנגלית שנגמרות ב ion קיימות גם בספרדית וההבדל היחיד הוא שינוי קטן בכתיב ובהגייה,למשל: passion>pasión, information>información, introduction>introducción

- כמעט כל המילים באנגלית שנגמרות ב al נכתבות בדיוק באותה צורה בספרדית ורק ההגייה שלהן משתנה מעט, למשל: metal>metal, personal>personal, animal>animal, vital>vital, legal>legal, local>local

- כמעט כל המילים שבאנגלית מסתיימות ב ity קיימות גם בספרדית רק עם הסיומת dad,

למשל: perosnality>personalidad , society> sociedad, publicity>publicidad, facility>facilidad


אני יכול למלא עוד 10 פוסטים לפחות עם דוגמאות כאלה אבל נראה שכבר הבנתם את הרעיון, ספרדית מאוד דומה לאנגלית ודרך הלמידה של ספרדית אתם תלמדו המון מילים חדשות באנגלית. יוקדש פוסט שלם בשביל לדבר על הסיבה לזה שאנגלית וספרדית כל כך דומות לכן אני רק אומר בקצרה שספרדית היא שפה שהתפתחה מלטינית ובשפה האנגלית יש השפעה עצומה של לטינית וצרפתית ולכן יש כל כך הרבה מילים משותפות.


סיבה מספר 5- השפה השלישית הכי נפוצה באינטרנט


האם ידעתם שספרדית היא השפה השלישית הכי שימושית באינטרנט? זאת אומרת שמיד אחרי אנגלית וסינית מגיעה הספרדית. לפי הערכות כ8% מסך כל התכנים באינטרנט הם בספרדית! ככה שאם תדעו ספרדית תוכלו להחשף לעולם שלם של תוכן אינטרנטי שעד אז לא היה נגיש עבורכם.


סיבה מספר 6- ספרדית פותחת בפניכם ערוץ תקשורת עם יבשת שלמה


אז בניגוד להרבה שפות אחרות שמדוברות בכמה מדינות בודדות, ספרדית היא שפה שמדוברת כמעט ביבשת שלמה! כולל אפילו את ארה"ב שבה יש כ 50,000,000 דוברי ספרדית! ככה שבין אם אתם רוצים לצאת לטיול ארוך או שאתם מחפשים להרחיב הזדמנויות בעולם העסקים, לדעת ספרדית זה אחד הצעדים הכי טובים שאתם יכולים לעשות.


סיבה מספר 7- כמות דוברי הספרדית בעולם הולכת וגדלה באופן משמעותי


אז נכון שידוע לכולם שכמות דוברי הספרדית בעולם היא גדולה מאוד ולמעשה זאת השפה השלישית הכי מדוברת בעולם, אבל בניגוד לשפות כמו רוסית למשל שאם הזמן הולכות ומצמטקות, המקרה של הספרדית הוא הפוך לגמרי! ב 100 השנים האחרונות כמות דוברי הספרדית בעולם עלתה ב30% וכמות התלמידים עלתה בכ 60%!

ברגע זה ישנם 22,000,000 אנשים בעולם שלומדים ספרדית בתור שפה שנייה וזה כמובן מבלי לקחת בחשבון אנשים שלומדים בבתי ספר פרטיים, ככה שספרדית מעבר לשפה שימושית היא גם הימור בטוח לעתיד!


סיבה מספר 8- ספרדית תקל עליכם מאוד בתהליך הלמידה של כל שפה לטינית נוספת


אז קצת היסטוריה! מהמאה השנייה לפני הספירה ועד המאה החמישית לספירה שלטה בספרד האימפריה הרומית ובין הדברים שנותרו פה בספרד מאותה תקופה זו השפה הספרדית! שלמעשה התפתחה מהלטינית הוולגרית. חוץ מספרדית בעולם כיום יש מעל 10 שפות שהתפתחו מהלטינית, המוכרות ביניהן הן: ספרדית, צרפתית, איטלקית, פורטוגזית ורומנית. משום שמדובר בשפות בעלות "אמא" משותפת הן מאוד דומות אחת לשנייה ולכן ברגע שתדעו ספרדית תוכלו לעבור בקלות לשאר השפות הלטיניות. תאמינו לי, מניסיון אישי :)


סיבה מספר 9- ספרדית תפתח בפניכם המון דלתות בשוק התעסוקה


אז כמו שכבר ציינתי בתחילת הפוסט, ספרדית היא השפה השנייה הכי מדוברת בעולם כשפת אם והשפה השלישית הכי שימושית באינטרנט, ולכן מדובר גם באחת השפות הכי שימושיות לעולם העסקים. אם אי פעם חשבתם להרחיב את העסק שלכם אל מחוץ לישראל או לעבוד בחו"ל אז ספרדית זו ללא ספק אחת האפשרויות הכי טובות שיש לכם. אין ספק שזו אחת השפות שהכי ישדרגו את קורות החיים שלכם!


סיבה מספר 10- למידה של שפה נוספת בריאה למוח שלכם


אז כנראה שדווקא על הסיבה הזאת לא חשבתם, אבל מחקרים מראים שאנשים שמדברים ביותר משפה אחת נהנים ממגוון יתרונות בריאותיים שבאים לידי ביטוי בזה ש:

- המוח שלהם מייצר יותר חומר אפור שמשפיע באופן משמעותי על עיבוד המידע

- המוח שלהם משמר טוב יותר את החומר הלבן לעת זקנה ובכך שומר על התקשורת התקינה בין הנוירונים.


שתי הסיבות הקודמות הובילו למחקרים שגילו שהיכולת לדבר מגוון שפות גורמת לדחייה של מחלות כמו אלצהיימר ודימנציה וגם על התאוששות מהירה יותר מאירוע מוחי!


אז יאללה אם עוד לא התחלתם, עכשיו זה הזמן. לכו תלמדו ספרדית :)



824 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page